Vad ska göras efter Påsk?

Ja vad ska göras efter Påsken med race Seat'en som vi inte riktigt han klart med inför första racet i år.

Så fort bilen jag får in bilen i verkstan ska siemens PPD1.2 systemet ur   och bytas till Bosch EDC16U1, och staartas upp efter det ska det beställas spridare toppar så vi kan få den bränsle som behövs för den önskade effekten,  samt att få stil på paddle växlingen, och göra en ordentlig efter koll samt ordentlig test körning.  när det funkar som det ska  och effekten är där  så ska bakvagnen få en lite uppgradering.

Och inte att glömma uppgradering av oljekylning till DSG lådan. 

Vi hoppas på en effekt runt 300Hp och 550-600Nm   då kan det bli kul  funkar det väl blir det till att bygga en motor till för mer effekt allt beror lite på hur vi kommer stå oss mot bensin bilarna i fart. 

Men helt klart vore det kul med en Diesel som hänger med fart mässigt.

Men då vi kör i NE1  klass B  så är det grymt svårt att tjäna något på depåstoppen  då det är krav på 3 st stop vardera på min 4 minuter  och ett på 2 min,  lite fel kan jag tycka. om vi bara behöver ett tankstopp så tjänar vi tid i depån  på det vi förlorar i fart på banan, och färre depå stopp mindre risk för ex brand i depån,  tar man däck som behöver bytas  så är det alltid stress där.

Det blir näst intill omöjligt att jobba med straegi när när det är så som det är i dag. Men jag förstår tanken.

De klasser vi har  

är klass A  den lägsta klassen klass B och Klass C där C är högsta klassen med bilar som TCR mm

där borde det vara fri takning  med snabb tank ingen tidsbegränsning eller min tid,  klass B tycker jag att det kan vara ingen begränsning  i tid och antal men ej snabb tankning.  Och i klass A   ok min 3 min tid 4 minuter ingen snabb tankning.

Sedan borde man inte få tanka med dunkar utan en mer säker metod typ tank anläggning med pump och handtag som på bensinstationen.





Populära inlägg