Mejk Racing del2
Efter en del felsökande göra om motor kablaget så det passar i hop med ECU o de givare som den kräver.
Så nu funkar allt kommunikationen mellan ECU och Motor som den ska, så ut och testa och logga då ser vi att vi saknar laddtryck inte i närheten av det vi begär.
Bara börja fel söka och fann endefekt tryckslang så det åtgärdades och pang nu kom laddtryck och effekten, så teoretiskt ligger den på 240-250Hp motorn är en 1.4TSI jag valde dock att backa av så vi ligger kanske på 230Hp och deet finns plats för mer fast då behöver vi uppgradera viss hårdvara.
Om nu efter fått allt att samspela så är det en helt ny bil och med det vridmoment den har nu behöver man inte dra den till varvstop utan växla tidigare och det drar = vi spar material och bränsle.
Nu ska jag bara göra en sista översyn och test så allt är som det ska och efter det så kan grabbarna i Mejk Racing komma upp och hämta hem sin bil, men först så kommer de att få test köra den.
Det ska bli spännande att se deras reaktion.
Vill ge ett stort tack till mina samarbetspartners RTMG-Performance, VIS-Motorsport, Tierp Arena, Curbs Event,
Motor Setup.
Motor Kod BMY ECU MED17.5.1 uppgraderad Mjukvara
Hybridturbo 300RS från RTMG Performance
Westgate RTMG Performance
HPFP VIS-Performance
Downpipe 63.5mm
Avgassystem 63.5mm
Intercooler Audi S3
Cat 100cpis sitter längs bak.
Den bild på effekten är där vi börja som det var när bilen anlände fast med ny Hybrid turbo monterad.
Slut resultat kommer längre fram stay tuned.