Mejk Racing del2



 Efter en del felsökande göra om motor kablaget så det passar i hop med ECU o de givare som den  kräver.

Så nu funkar allt kommunikationen mellan ECU och Motor som den ska, så ut och testa  och logga då ser vi att vi saknar laddtryck inte i närheten av det vi begär.

Bara börja fel söka och fann endefekt tryckslang  så det åtgärdades och pang nu kom laddtryck och effekten,   så teoretiskt  ligger den på 240-250Hp motorn är en 1.4TSI jag valde dock att backa av så vi ligger kanske på 230Hp och deet finns plats för mer fast då behöver vi uppgradera viss hårdvara.

Om nu efter fått allt att samspela så är det en helt ny bil  och  med det vridmoment den har nu behöver man inte dra den till varvstop utan växla tidigare och det drar  = vi spar material och bränsle.

Nu ska jag  bara göra en sista översyn och test så allt är som det ska  och efter det så kan grabbarna i Mejk Racing komma upp och hämta  hem sin bil, men först så kommer de att få test köra den.

Det ska bli spännande att se deras reaktion.

Vill ge ett stort tack till mina samarbetspartners RTMG-Performance, VIS-Motorsport, Tierp Arena, Curbs Event, 

Motor Setup. 

Motor Kod BMY  ECU MED17.5.1 uppgraderad Mjukvara  

Hybridturbo 300RS från RTMG Performance

Westgate RTMG Performance

HPFP VIS-Performance

Downpipe 63.5mm

Avgassystem 63.5mm

Intercooler Audi S3

Cat 100cpis  sitter längs bak.

Den bild på effekten är där vi börja  som det var när bilen anlände  fast med ny Hybrid turbo monterad.

Slut resultat kommer längre fram stay tuned.

                                     



















Populära inlägg